hallelujah

det är/har varit en mycket bra vecka.

den började med måndag, som den oftast gör. och måndagar är numera bra dagar för att jag börjar vid 12.05 med foto. ett litet missöda gjorde dock att jag inte visste att det var "eget arbete" och att vi egentligen inte behövde vara där. men det utvecklades till en rätt rolig dag ändå.

tisdag var en rätt vanlig dag. inget hemskt, bara lite plugg osv. ångest för att ha glömt mattebok och inte kunde plugga till provet. om man tänker efter sämsta dagen i veckan. men jag fick reda på att jag fick vg+ på min filmanalys. det är väl bra och så men måste ha MVGGG. borde inte vara så svårt att skriva filmanalyser....

onsdag var lyckans dag. vanlig skoldag ungefär, kände mig klar med det mesta i skolan innan lovet vilket kändes mycket bra. dock hade jag fortfarande ångest över matten, trodde att det skulle gå skit. efter skolan åkte jag för att träffa sally och jag gick i kylan till string där de självklart var tvugna att sitta, men det var också rätt härligt på sitt lilla vis.

sedan köpte jag och sally energidryck (awesome) och gick en promenad på 10-15 minuter till hennes pappas kontor. det var awesome för att det är också glöds kontor och direkt när man kom in där kände man skaparglädjen borra sig in i själen och jag viste att jag en dag också skulle vilja vara frilansande fotograf och journalist precis som sallys far! vilken förebild va.

dessutom fick vi müsli vilket var asbra för jag var hungrig. sedan när klockan började bli tid för popcirkus började vi att ringa till massor av människor, ingen hade någon aning om att det var vi som ringde och inte de som vi sa att vi var. haha. det var roligt. och där satt jag intet ont anande och trivdes. sedan åkte jag vaxholmsbussen hem och när jag kom hem hade filippa skrivit i min logg på facebook att jag hade vunnit en klockradio i popcirkus! vilken dag va.

torsdag var jag hemma för att jag kände mig seg och dålig men jag skrev en respons på annas uppsats som var asfin och fredrik (min svensklärare) blev jättelycklig över att jag hade gjort respons på både annas och maddes uppsatser. jag är en sådan pluggis.

och idag. idag idag idag <333 dagen började med ett smått missöde, men inget kan ju kännas awesome om man inte råkar ut för sådant också. jag åkte till skolan tidigare för att göra klart en reklamfilm men alla avider var upptagna så jag kunde ändå inte göra det. men det slutade rätt bra i alla fall. sen kom ellen och vi umgicks en stund. sedan hade vi historia vilket innebar en 1 timme och 20 minuter lång föreläsning om beredskapstiden och jag fick läsa en uppsats högt inför klassen som handlade om gudrun och sven som skrev brev till varandra under kriget.

jaja.

vi hade också matematik (matte b döden </3) idag men jag och ellen gick av ren desperation ner och åt innan och blev på så vis lite sena, men det var ingen fara. sedan fick jag reda på att jag hade fått vg på matteprovet jag berättade om tidigare som jag inte hade pluggat på alls. ett av de svåraste proven. andragradsekvationer. fattar inte hur jag lyckas. har sådan tur.

sedan hade vi lunch men istället för att äta igen gick jag och ellen och skulle göra klart reklamfilmen igen men sedan kom vi på att vi inte visste hur man la in text, musik eller effekter i avid och våran lärare inte var inom räckhåll så misslyckades det.

sedan var det dags för engelska, jag behövde gå tidigare för att jag skulle hämta min lillasyster klockan 15 så jag var tvungen att åka halv två. helt galet hur lång tid det tar att åka till pappa </3. men vi skulle se på döda poeters sällskap.. igen.. och få tillbaka prov. jag är och har alltid varit någon slags medelelev i engelska men på senare tid har det blivit bättre. jenny (min engelsklärare) kom fram till mig, la upp två uppsatser på bordet och sa att hon tyckte att jag var jätteduktig och att hon var stolt över mig. jag hade fått MVG på en poetisk analys och en bokanalys..

jag blev så lycklig att jag skrek lite. tur att vi typ bara var 10 i klassen då eller liknande. jag är knasig.

sedan skulle jag åka hem men stannade för att prata med fredrik (min svensklärare, igen) och fråga när vi skulle få tillbaka novellerna vi hade skrivit och gjort respons på (som jag berättade om tidigare). han sa efter lovet och sedan passade han på att berätta för mig att han hade visat min respons på maddes uppsats som ett exempel på en "perfekt respons" till en annan mediatvåa. jag är så lycklig idag <3

bästa veckan och nu är det sportlov. jag vill kväva mig själv i badrummet. så lycklig är jag.

jag är helt säker på att ingen orkade läsa det. förstår inte ens hur jag orkade skriva det. är nog för att jag är hemma hos pappa och den enda som är sällskap är min lillasyster på sju år och hennes kompis som sitter instängda på hennes rum och leker. vi åt pizza förut iaf... billys. det var tjockt.

nu ska jag se på... lets dance?
va
nej

hejdå trevligt liv.






haha jag förstår inte hur jag orkade läsa allt, typ mer än vad jag har läst på ett år...


anna /// http://bameranus.blogspot.com
2009-02-21 @ 01:27:48



Namn

E-postadress

URL/Bloggadress