Högt ärade Generalsekreterare

Högt ärade Generalsekreterare, ärade Delegater, mina damer och herrar

 

Till att börja med vill Sverige betona att vi beslutade att skriva under detta avtal för att vi har samma värdegrunder som presenterades i avtalsförslaget, speciellt när det gäller punkterna 8, 9 och 10.

 

Vidare anser Sverige att Spanien har verkställbara idéer som stämmer överens med våra önskemål och många andra staters önskemål vilket gör att det blir lättare att genomföra det som tas upp i avtalsförslaget.

 

Sverige och Spanien är båda medlemmar i EU och har alltså redan tagit gemensamma åtaganden. Därför står vi nära varandra när det kommer till frågor om klimatförändringar och hur man på bästa sätt ska rädda vår jord.

 

Fortsättningsvis anser Sverige att både vi och Spanien värnar om utvecklingsländer men samtidigt inte försummar industriländers önskan om att inte behöva minska på den ekonomiska tillväxten i våra länder genom att minska på utsläppen.

 

Avslutande vill Sverige påpeka att samarbetet med Spanien, och med övriga länder som har skrivit på avtalet är mycket uppskattat och vi ser fram emot att kunna ta ett enhälligt beslut med vägledning av Spanien.

 

Tack så mycket.

 

så ser mitt tal ut som jag ska hålla imorgon. efter det ska jag dö. varför gick jag med på att berätta varför vi skrev på Spaniens avtal?!?!?! orkar inte mig. så seriös.








Namn

E-postadress

URL/Bloggadress